Marketikum

A marketing legnagyobb hazugsága

2017. november 08. - Marketikum

Sokan vádolják a marketinget (reklámokat) azzal, hogy hazudnak, de az igazság az, hogy a jó marketing nem hazudik, nem csapja be a fogyasztókat. Minden vállalkozásnak és vállalkozónak megvan a maga morális szintje, értékrendje, amit a vállalkozásában érvényesít, de ez egyrészt nem marketingkérdés, másrészt  nem is a témája ennek a bejegyzésnek. A marketing - ha nem is a gyakorlat, de az elméleti, az iskolás szintje - ugyanis egy olyan súlyos hazugsággal azonosul leggyakrabban, amit nemigen lehet elintézni egyetlen kézlegyintéssel.

marketing-lies.png

Tovább

Online marketing - 2017

Az egyetem onlinemarketing-oktatót keres (Lecturer in Digital Marketing). A tanszéken mindenki más marketingoktató (Lecturer/Senior Lecturer/etc. in Marketing), szóval elkezdtem azon agyalni, mi is a különbség.

A leírás alapján olyan embert keresnek, aki képes specialistaként tanítani online marketing kurzusokat alsóbb és felsőbb szinten (MsC, BsC), tapasztalata és fokozatata van erről a területről. Akkor ez most több vagy kevesebb, mint a marketinges?

digital-marketing-books-2017.jpg

Tovább

A laikus tévedése: a szex elad (sex sells)

Marketing tételmondatok, amiket mindenki ismer - de nem igazak.

Már régóta tervezem, hogy összeszedem és tételesen megcáfolom azokat az ostobaságokat, amiket a laikusok, marketinget még csak távolról látók összebeszélnek - kezdve attól, hogy a reklámra költött pénz fele kidobott pénz, addig, hogy mindegy mit, csak beszéljenek róla (itt is lesz link, amint lesz egy kis időm mindet befejezni). Elég sok ilyen van, ezek egyik a sex sells, vagyis hogy szexszel mindent el lehet adni.

sex_sells.jpg

Tovább

Hogyan adjunk nevet az üzletünknek, márkánknak?

1. Gondold végig mit kell megjelenítenie a névnek! (Hozzád kapcsolódik az üzlet, vagy a te neved nem szükséges? Milyen értékek és USP kapcsolódnak a márkához? Ki a célcsoport? Mit szeretnél te - megőrizni az alapító nevét, leíró választ adni a "ki vagy" kérdésre stb.). Mennyi kockázatot vagy hajlandó vállalni vele?

popular_brand_names_jpg_600x600_q96_png.jpg

Tovább

Mi van, ha hibáztál?

Olvasom ezt az elég szerencsétlen történetet a tejes dobozokkal, meg az eltűnt gyerekekkel, és egyet kell értenem a Magyar Narancs újságírójával abban, hogy nem tudjuk kezelni a hibákat. Én a magam részéről nem akarok politizálni, vagy az ország helyzetére általánosítani, de a marketing tanulságok fontosak. Most három kötelező lépést szeretnék bemutatni: minek kell következnie, ha hibáztál.

tejesdoboz.png(MTI kép az NLCafe-ból)

Tovább

De miért nem tanítják meg nekik a Facebook hirdetéskezelőt?

Ezt kérdezték a marketinges csoportban:

 vegzettseg2.jpg

Persze, lehet, hogy kamu kérdés, de a kialakult diskurzusban sokféle válasz, érv elhangzott. A legnagyobb probléma, hogy úgy tűnik, ez komoly kérdés egyáltalán. Komolyan ennyire nem világos mi a diploma szerepe?! Tegyük tehát helyre az oktatás szerepét és feladatát.

 diplomaoszto2.jpg

 

Tovább

Soros az anyját is megölte volna - meg fogsz döbbenni, milyen tulajdonság kell ahhoz, hogy sikeres legyél!

A képen van 5 ember, akiben egy dolog a közös. A siker titka pedig bár nem mindig tűnik megtalálhatónak, voltaképpen sokkal egyszerűbb, mint hinnénk.
Aki  politizálni jött, kérem távozzon, semmi ilyesmiről nem lesz szó. Ha valaki sikeres akar lenni, nos azt kicsit el kell keserítsem: ez a blogposzt ennek csak egy , ugyan nem jelentéktelen, de egészen aprócska szegmenséről szól, a címadásról.

(DiSCLAIMER: A címért elnézést kérek, talán túl erős lett, és tudom, hogy ostoba cím: azt akartam szemléltetni, hogy nagyon nem mindegy. A poszt ugyanis egy, a Facebookon lévő (KKV Marketing csoport) beszélgetésből nőtte ki magát, ahol elhangzott, hogy a címnek nincs is jelentősége, ezen kicsit berágtam. Nem hiszem, hogy Soros bármi rosszat tett volna, sőt azt sem, hogy lenne bármi értelme Sorosról beszélni itt, egyszerűen ráböktem egy pörgő témára a napokból, ami szélsőséges indulatokat válthat ki, mintegy demonstrálva a mondanivalót.)

mi_a_kozos_1.JPG

Tovább

Hogyan csinálj értelmes, használható SWOT analízist - sablon is van!

Vállalkozóknak: marketingelméletek a gyakorlatban

A minap hallottam valakitől, hogy ő bizony nem csinál SWOT elemzést, mert az olyan béna (primitív?). Érdekes elképzelés - gondoltam - hiszem, bár valóban egy nagyon egyszerű alapról van szó, de hogy milyen lesz a végeredmény, az elsősorban rajtad múlik. Ha bénára csinálod, béna lesz, ha meg rendesen megcsinálod, akkor elképesztően hasznos. Csak a fél világ nem tudja rendesen megcsinálni. Erről viszont nem az elemzés tehet. De addig agyaltam ezen, hogy végül megírtam, hogy kellene jól megcsinálni. Íme a jó SWOT titka. Van benne template is. Használjátok egészséggel!

Ikerposzt hallgatóknak - hiszen ez is tanulható tudás, ezért iskolai tananyag is.

analysis-pic.jpg

Tovább

Mi a content amplification magyarul?

A londoni B2B marketing expo margójára

A content amplification talán tartalom-erősítésként, hangosításként fordítható, a definíciója az, hogy a content amplification azokat az eszközöket és technikákat jelenti, amelyekkel a tartalmainkat még erősebbé, még láthatóbbá, még hatékonyabbá  tudjuk tenni.

Szövegírási és megosztási tippek és trükkök keveréke legtöbbször, és természetesen ez sem egységes a különböző szerzők között, mint szinte semmi más, ebben a tartalomelárasztotta világban. A Southerly bloggerei csinálták meg róla a legkézenfekvőbb képet:

content-amplification.jpg

Tovább

Célok, eredmények, hatékonyság

Marketingesként nézve a reklámokat, akciókat nem (csak) azt veszi észre az ember, hogy mennyire tetszik neki ez vagy az az elem (vagy épp mennyire nem), hanem azon morfondírozik, hogy vajon mi lehetett annak a fejében, aki ezt kitalálta. Mit akarhatott elérni? Vajon ezt a küldetést sikeresen teljesítette? 

Ez elég egyszerű. A reklám (kommunikáció) céljai lehetnek:

  1. Márkaismertség növelése
  2. Márkaasszociációk kialakítása
    1. Új asszociációk kialakítása, pozicionálás
    2. Emlékeztetés, megerősítés
    3. Finomhangolás, plusz értékek kapcsolása a márkához
    4. Az asszociációk átalakítása (újrapozicionálás, korrekció)
  3. Vásárlásösztönzés (kipróbálás)
  4. Márka-kapcsolat megerősítése

cel.jpg

Tovább
süti beállítások módosítása