Marketikum

Pingvinek - egy kiváló példa

2014. július 18. - Marketikum

Az app letöltése után pingvinek vezetnek el a célpontig: az akvárium hirdetése pedig célba talál: akit egy kicsit is érdekel a dolog, az ezek után elmegy oda, hiszen megszabadult az egyik leginkább visszatartó elemtől: a hosszú és unalmas odaúttól (vagyis nem szabadult meg tőle, csak átkeretezték a történetet, megváltoztatták azz attitűdjét iránta).  Kiváló példa  arra, milyen irányokat szeret a mai marketing, mit tartunk trendinek a marketingben - és menő külföldi szavakat lehet kapcsolni hozzá.

Gerilla - a marketing egyik lényegi eleme a kreativitás: ezzel válik értékteremtővé - ha máshogy mondod el, máshogy mutatod be, az is elég lehet ahhoz, hogy legyőzd a konkurenciát. A különlegessége, hagyományostól való eltérése miatt pedig gerilla. Persze előbb-utóbb már ez lesz az általános és akkor elveszti ezt a státuszát. :)

Viralitás - a váratlan ötletek, meglepő megoldások kis szerencsével mint a vírus terjedhetnek a fogyasztók között, egyik a másik figyelmét hívja fel rá, sokkal nagyobb hatást garantálva, mint amit a marketing elnélkül képes lett volna elérni.

Smartcommerce - vond be a marketingbe a vevő telefonját, az mindig nála van, személyes kapcsolata van vele, sokkal hatékonyabb, mint bármilyen más eszköz.

Gamification - játékká, élménnyé változtatva még a legunalmasabb dolgok is "eladhatók". Így lesz az odaútból is élmény, ami kiválóan kiegészíti a terméket magát.

Earned media - Amikor a média ír rólad (vagyis PR). Ez itt azért érdekes, mert nem kell erre külön energiát fordítanod, tájékoztatni a sajtót vagy fizetni a megjelenésért, amennyiben a marketinged már önmagában hírértékű.

Augmented Reality - A "módosított valóság" egyre általánosabb: az app kiegészíti, módosítja azt a valóságot, amit érzékelünk (just-in-time információt ad hozzá a fizikai valóságunkhoz). Egyre több ilyet fogunk látni: a mobilunkkal rámutatva, azon átnézve nem csak azt látjuk, ami tényleg ott van, hanem azt is, amit szeretnék, hogy lássunk (pl. adatokat az eladó ingatlanról, az útvonalakat az épületben található cégekhez, az egyes termékek heéyt a boltban, a pingvineket az utcán stb.)

(Ugye milyen jó sok menő külföldi szót használ a marketing? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://marketikum.blog.hu/api/trackback/id/tr506512513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása