Marketikum

Konzultáció

2017. március 24. - Marketikum

Marketingtervezés és vevőérték számítás

 


Könnyebb célba érni, ha van cél...

A tervezés fontosságáról

 

már többször beszéltünk, - például itt és itt - és ilyenkor mindig elmondjuk, hogy a marketinget, ha hatékonyan akarjuk alkalmazni, akkor nem ötletszerűen, egyszeri megoldásként kell bevetni, hanem átgondolt folyamatként, ahol az egyes elemek erősítik egymás hatását, ahol a vevővé válás folyamatát átlátjuk és irányítjuk. Nem utolsó sorban tudjuk, miért költünk: ki kell számolni a vevőértéket előbb, megtudni mi lehet az eredménye annak, ha költünk. Végső célunk ugyanis a profit.

Akkor is lehet jól és eredményesen csinálni, ha a marketing csak szükséges rossz, ha muszájból csinálod, mert egyébként nincs vevő, mert a konkurencia is azt csinálja vagy mert úgy szokás. Sokan hibáznak ott, hogy nem a célra koncentrálnak, hanem az eszközre, nem a profit miatt marketingelnek, hanem mert ki akarják pipálni, hogy ez is megvolt végre.És ilyenkor nem is jönnek az eredmények. Mit ajánlunk mi a tervezéshez?
 


Valahonnan el kell indulni

Kávé, süti, marketing

 

Képzelj el egy olyan, legfeljebb három órás beszélgetést, ahol átbeszéljük a céged elveit és működését, ötletelünk, mi lehetne eredményes, hogyan kellene megszervezned a marketinget, mi az, amire eddig nem gondoltál. Akár van már marketinged, akár most indul az egész vállakozás - hasznos dolog lehet áttekinteni a lehetőségeket, kitalálni a megoldásokat, amik a te cégedben működhetnek. Te ismered a céged, mi a marketinget - az eddig tapasztalatok azt mutatják, elég jó dolgokat ki lehet találni akár ebben a viszonylag rövid időben is. Olyasmiket, amiket már másnap ki is próbálhatsz.

business_coffee.jpgHa kiindulópontot keresel, megújítanád, amit eddig csináltál, vagy kérdésed van a hogyanokról, a miértekről, ha valami nem működött és nem érted miért vagy ha csak új ötletekre van szükséged - ülj le velünk. Nem fogod megbánni. Amennyiben a beszélgetés alapján rendelsz valamit tőlünk, akkor annak árából levonhatod a tanácsadás árát - vagyis akkor ingyen volt.

Ha ne-adj-isten úgy éreznéd, hogy nem kaptál semmit, egyetlen olyan ötlet, megoldás sem hangzott el, ami hasznos lenne a vállalkozásod számára, akkor visszaadjuk a pénzed. Ez a garancia a szakértelmünkre.

 


Hogyan tovább?

Instant marketingtervező délelőtt

 

EGY termék (vagy szolgáltatás) - EGY célcsoport - EGY terv - EGY délelőtt (vagy délután)

Minden második kedden tervezünk - ez a tervezőnap. A következő kampányod, akciód, időszakod lépésről lépésre. Ki, mikor, mivel, mit csinál - a megvalósítási terv nagyon fontos, amikor egy komolyan projectbe vágsz bele, vagy egy élesebb időszak következik. Neked is el kell végezned a házi feladatod, nekünk is bele kell tennünk a legjobb tudásunkat, hogy olyan terv álljon elő, ami minden elemre kiterjed, megvalósítható és hatékony. Fél nap munkával (max. 6 óra) össze lehet rakni azt a programot, ami megfelelő marketingtámogatást ad a terveidhez.

business_coffee2.jpgA tervekkel a kezedben másnap el is kezdheted a megvalósítást, kioszthatod a kollégáknak a feladatokat,a részletes elemekre bontott tervet egy héten belül elküldjük. Ez alapján pedig az adott project vagy időszak végéig minden egyes lépés fel van építve, nyugodtan dolgozhatsz a saját feladataidon, hiszen tudod, hol vannak az ellenőrzési és beavatkozási pontok, illetve hogyan és mire kell tovább lépni. Kapcsolj időben, egy nap legfeljebb két tervet készítünk. 

Amennyiben a megvalósításban a marketingmunkatárs szolgáltatást veszed igénybe, akkor a tervezés árát levonhatod, vagyis ebben az esetben ez számodra ingyen volt.

 


Na jó, de most komolyan.

Marketingtervezés

 

A marketingtervezés folyamat, amiben együtt kell dolgozunk - de az eredményes marketing kulcsa ez. Számolással kezdődik: meg kell érteni melyik célcsoport, melyik ügyfél mennyit hoz a cégednek - hiszen a marketing célja a profit. Ez alapján ki kell dolgozni a célcsoportonkénti célokat. Megismerve a lehetőségeket, erőforrásokat, embereket ki lehet alakítani egy rendszert, ami kellően támogatja a cég céljait. A folyamatokat meg lehet szervezni, kialakítani az ellenőrzés rendszerét, az ügyfél-orientáció feltételeit.

Meg kell ismerni minden egyes célcsoport, és minden egyes célcsoporthoz marketingcélokat állítani. Meg kell ismerni a vevővé válás folyamatát és a folyamat minden elemét befolyásolni kell. Fel kell térképezni a konkurenciát és kitalálni a cég helyét a piacon, megtervezni kit és hogyan győzünk le. A tervezés során a számításokhoz célok, a célokhoz eszközök kapcsolhatók. Az egyes eszközök szinergiája biztosítja a hatékonyságot. Az előző időszak auditálása megmutatja a javulás lehetőségeit, az ellenőrzési pontok a jövőbeni beavatkozást hivatottak biztosítani. A végeredmény egy olyan marketingterv, ami a céloktól az eszközökig hatékony és áttekinthető rendszert alkot. Ami alapján a cég marketingjének minden szintje és eleme működni tud.

 


Ez nem az én világom...

MEGVALÓSÍTÁS

 

Mindenki maradjon a maga szakmájánál, tudjuk, ahogy a cipész és a kaptafa is.

A Marketingmunkatárs szolgáltatás időt és pénzt takarít meg az Ön számára, átvéve a marketing időrabló feladatait és tevékenységeit, hogy Ön a legfontosabb tevékenységére koncentrálhasson.

Nem kell felvennie egy embert, ha nincs annyi munka, hogy teljes állásban eltartsa. Amikor viszont nagyon kell, akkor akár több ember is dolgozik Önnek. A döntések továbbra is az Ön kezében maradnak, de lesz egy olyan szakértő marketingese, aki elvégzi a munkát. És ismeri a cégét és a céljait, nem kell neki minden alkalommal elmagyarázni, nem egy külsős, aki minél gyorsabban letudná az egészet.

Ideális azoknak, akiknek még nincs szüksége főállású marketingesre, de ugyanolyan jól szeretnék működtetni a marketinget, mint az alaptevékenységüket.

 

Deés Szilvia
06 20 366 8185
dees.szilvia@marketikum21.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://marketikum.blog.hu/api/trackback/id/tr2412367319
süti beállítások módosítása