Marketikum

Anglia legutáltabb reklámjai

Jó-e ha sokan utálják a reklámodat?

2017. január 19. - Marketikum

Mint minden évben, így most is kijött az Advertising Standards Agency (ASA) jelentése, amiben az egyes reklámokra érkezett panaszokat összesítik. A legtöbb panasz az egyes reklámok ízlástelenségére vonatkozik - mit ne mondjak, nem alaptalanul. vagy én vagyok csak túl öreg? 

disgustedcat.jpg

Ahogy a szóvivő hangsúlyozta is, ezek nem olyan reklámok, amiket be kellene, vagy be akarnának tiltani. Szimplán csak sok néző reklamált miattuk, sokan panaszkodtak, hogy ezt talán nem kéne. Televíziós hirdetésekről van, szó, amik sok embert elérnek - és elég nagy versenyben (zajban) kell helytállniuk, szóval talán eppen ez volt a cél, hogy a figyelmet megragadják ilyen módon. Volt már szó ilyen reklámokról itt.

Indulásnak a legrosszabb:

 

 

Egy biztos: nem én vagyok a célcsoport, ha valamit kihoz is belőlem, az nem a pozitív reakció. A biztosítással, pénzügyi termékekkel foglalkozó árösszehasonlító oldal nem bízta a véletlenre, a kampány három verziója végzett az első, második és negyedik (!!!) helyen a versenyben. Annyi szent, hogy felhívta a figyelmet a cégre (még a lista megjelenése óta is rengetegen klikkeltek) - nem lenne meglepő, ha ez deklarált cél lenne. Az üzenet, ha akarom megvan, a zene jó, és mindegy, hogy szerintem az annyira szar, hogy az már vírus kategória - mert valóban vírus. 

Ellenben a fenti kampány verziói közé ékelődött, harmadik helyet megszerző Match.com (randioldal) hirdetésével nem értem mi a baj. OK, két lány (fujj, buzik) van benne, meg nem a szokásos a romantika, de kiválóan rímel az üzenetre (ha te nem szereted saját tökéletlenséged, majd más fogja). A sugárzási időt korlátozták (nem kerülhet adásba akkor, amikor gyerekműsor megy), de ki opanaszkodhat vajon?

 

A Paddy Power (online fogadás) reklám esetében tudjuk, ki panaszkodik. Nem vitás a megosztó szándék, szinte patikamérlegen ki van számolva, és nem vitás, hogy köztetek is sokan vannak akik anyázni kezdenek. A figyelem megint megvan, ha átviszi az üzenetet, akkor is kezdeni kell valamit az ellenszenvvel, amit a reklám kivált. 

 

 

Az erőszak (családon belüli?) megjelenítése lehet a gond a gáz és az áram harcával, ami a Smart Energy GB kampányában jelenik meg. 

 

És talán a nemzeti büszkeség (vajon az angol vagy a skót? :) a Paddy Power (igen, újabb duplázó versenyző) reklámjánál, ami a ki se jutott skótok EB himnuszát enekli meg:

 

Érdekes a Home Office kampanya, ami éppen az erőszaki ellen szólal fel (Disrespect Nobody domestic violence campaign), de a pozitív céllal megjelnített erőszakosság is sokaknál kiverte a biztosítékot. 

 

A Gourmet Burger vegetáriánusokat kifigurázó (egyesek szerint áttéríteni akaró, vagy áttérítendőnek bemutatott) az ellenállás hiábavaló kampánya (Magyarországon is ekkora tiltakozást váltana ki vajon?) 

gourmet-burger-kitchen.jpg

 

és a Mars/Maltesers vicceskedő reklámja (a mozgássérült lány arrol beszél, hogy az új fiúja félreértette a rohamát - de nem volt elégedetlen

fért még be a futottak még kategória alján a 9-10. helyre. Számomra meglepő ez a sorrend, pár esetben a listán való szereplés is. Az biztos, hogy megjegyezhetőbb az a reklám, amin fel tudsz háborodni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://marketikum.blog.hu/api/trackback/id/tr1012138357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása