Marketikum

Szőkék legelébb, aztán feketék, végül barnák...

2014. október 18. - Marketikum

Izgalmas kutatás látott napvilágot a napokban, amiben a kutatók arra kerestek választ, hogy egy társkereső mobilalkalmazásban (Tinder) milyen eséllyel indulnak a különböző profilú személyek. Izgalmas látni, hogy mennyire nem mindegy, hogy milyen profillal regisztrálsz.noi_egybe.png

Az eredmények önmagukban is borzasztóan izgalmasak, bár néhol teljesen kiszámíthatóak, szemezgetve a legizgalmasabbak közül megtaláljuk, hogy:

  • a társkeresésnél nem árt kacérnak lenni
  • a szőke előnyösebb, mint a barna (az mondjuk durva, hogy közel több, mint kétszer annyi üzenetet hoz)
  • a titokzatos jobb, mint a nyílt
  • a "Tinder legjobb csaja" kitűző plusz eredményt hozott az alap profilhoz képest - ellenben a "Tinder legjobb pasija" éppen ellenkezőleg: negatív eredményt ért el az alaphoz képest (ez azért mond valamit a pszichológiáról)
  • a párkapcsolat árt az ismerkedési esélyeknek - noha még mindig jobb aa párkapcsolatban élő szőke csaj, mint a barna (?!)

(A kísérlet leírása)

 

És hogy hogy kerül ez a marketingblogra? Két okból. Egyrészt jól mutatja a piackutatás fontosságát. Minél többet tudni kell a fogyasztókról a marketingben is: ha értjük mire "buknak" akkor sokkal hatékonyabbak lehetünk ugyanazzal a "termékkel" és alig nagyobb befektetéssel. Másrészt komolyan elgondolkodtam azon, mennyire hasonlóan működik ez a marketingben (sőt az élet minden területén) is: apró különbségek, nüanszok, látszólag jelentéktelen dolgok is szerepet játszanak a döntésben nem csak a jól látható különbségek. Apróságok és egy kis odafigyelés a vevőkre - egészen jelentős különbséget okozhatnak. A termékek vagy a különböző szolgáltatók közötti különbség általában nem ég és föld, ritkán vagyunk sokkal jobbak vagy sokkal rosszabbak, mint a versenytársaink. Ezt kell észrevennie a marketingesnek, és ebben bizony komolyan tud segíteni.

A termék megtervezése sokkal összetettebb feladat tehát, mint azt gondolnánk. A fodrász nem csak hajat vág, a szakács nem csak főz: az élményt is meg kell tervezni. A külsőt, amire ránéz a vevő. A címkéket, ahogy hívjuk a terméket. A vállalkozás neve megkülönbözteti a céget a piacon. Vajon melyik lesz az az apróság, ami kiemeli a többi közül, ráirányítja a figyelmet a vállalkozásra, megjegyezhetővé teszi, a kipróbálásig juttatja a vevőt – vagy éppen kételyt ébreszt, bizalmatlanságot vált ki, negatív üzenetet tükröz (mint a férfiaknál a „Tinder legjobb pasija” címke).

A szövegírásnál egy-egy szó kicserélése is hatással lehet az eredményre (Az A/B tesztelés fontossága!), a megfogalmazás ügyfélorientáltsága meghatározhatja hányan fogadják el az ajánlatot és hányan távoznak. Amikor a vállalkozó úgy érzi képes megírni ő is az ajánlatot, akkor éppen ezt a tudást veszti el nagyon sokszor. (Nyilván sok esetben a honlapok, szólólapok, ajánlatok szövegeiben sokkal durvább hibák is vannak, de szerencsére egyre több ügyfél ismeri a marketing elveit, képzi magát, és jut el legalább az alap szintre, ahol már képesnek érezheti magát a szövegek megírására.)

A reklámoknál is sok összetevőből áll össze a végeredmény, egy-egy hirdetés címből, szövegből, kép(ek)ből áll, tartalmaz egy üzenetet, stílust, design-elemeket. Amikor bemutatod a céged - te a szőke lány vagy vagy a barna?

A bejegyzés trackback címe:

https://marketikum.blog.hu/api/trackback/id/tr946797385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása