Marketikum

Mi a content amplification magyarul?

A londoni B2B marketing expo margójára

2017. április 04. - Marketikum

A content amplification talán tartalom-erősítésként, hangosításként fordítható, a definíciója az, hogy a content amplification azokat az eszközöket és technikákat jelenti, amelyekkel a tartalmainkat még erősebbé, még láthatóbbá, még hatékonyabbá  tudjuk tenni.

Szövegírási és megosztási tippek és trükkök keveréke legtöbbször, és természetesen ez sem egységes a különböző szerzők között, mint szinte semmi más, ebben a tartalomelárasztotta világban. A Southerly bloggerei csinálták meg róla a legkézenfekvőbb képet:

content-amplification.jpg

A tartalmak fontossága már régóta egyértelmű, már a "Content is King" is ezeréves (egyes források szerint Bill gates már a múlt évezredben, 1996-ban kiadta a jelszót), ami viszont azzal jár, hogy a kontentek elárasztják a világot, kommunikációs zajként zavarják egymást, szinte agyonnyomva azt, aki érdemben akarna elük foglalkozni.

amplification.jpgVagyis rohadt nagy a verseny. Ezért támogatni kell a tartalmaidat, felerősíteni, hogy jobban hallatszódjon. Az élőszónak sem árt az erős hang, a terem jó akusztikája - de ha azt akarod hogy hallják, vedd a kezedbe a mikrofont.

A netes tartalmaknál ez tippek és trükkök garmadáját jelenti, amivel támogathatod a tartalmak sikerét, kezdve a szövegírási ötletekkel, mint például:

  • direkt szólítsd fel az olvasót, hogy cselekedjen (kommenteljetek a poszt alá, szerintetek mennyire hatékony a módszer!)
  • hass az érzelmekre is a szöveggel (döbenetes, egyesek menyire bénák ebben, látszik az erőfesyítés, meg minden, de röhögnöm kell a kínlódáson
  • írj olyan posztokat, amik konkrét kérdésekre válaszolnak (mint egy Q&A, pl: mit jelent a content amplification magyarul)
  • vagy legyen maga a poszt a kérdés, vitaindító (mint pl.ez: hogyan válassz marketingest)
  • tegyél bele képet, minél jobb minőségű
  • add hozzá a megosztás gombokat (a miénkott van alul)

 

A tartalom-terjesztési javaslatok nagyon fontosak itt, illetve, hgy hogyan viselkedsz a tartalom-készítés előtt és után. Például, hogy

  • ne csak egy helyen terjeszd a tartalmat, csinálj több formátumot és mindegyikre tedd rá ugyanazt a tartalmat, majd erősítik egymást.
  • kezeld a kommenteket: válaszolj, kommunikálj, vagy törölj.
  • kérdezz, oszd meg, használd a tartalmat, akár küldd el emberekenek direktben.
  • használd a keresőoptimalizálási eszközöket, a kulcsszavakat
  • és hirdesd ismeg a tartalmaid.

 

Végül ide tartoznak az olyan alapvető, talán mind közül legfontosabbnak tekinthető - de mégis sokszor hiányzó elemek, mint hogy a tartalom is legyen stratégia: tartalommarketing stratégia nélkül fele olyan hatékony sem tudsz lenni.

 

_______________

Ennyit a content amplificationről.

Amiről első szándékból akartam írni, a buzzword-ök, az új, divatos szavak, a nyelv felfrissítése. Ezen az expón most épp a fenti content amplification volt a nagy sztár (holott egy minimum 2014-es szóról van szó, akkor már futott egy kört), mindenki elmondta, hogy fejlődnünk kell, haladnunk a korral. Vagyis csináljunk egy új szót. Minek?! (Mert ez is content amplification: ha nem tudsz kitűnni a versenyben, vagy ha már túl sokan utánoznak, csinálj új versenyt - akár a blue ocean strategy, ugye, hogy nincs új a nap alatt?!)

De inkább csak okosnak akarnak látszani. Egyedinek, nagyszerűnek. Bevallom, nem tudom azért van-e mert öregszem, de néha kimondottan idegesít ez. Miért csinálunk úgy, mintha minden alapvetően és gyökeresen más lenne? Miért kényszer az, hogy új szavakat találjunk ki? Ja, a marketing már csak ilyen, de minden évben meghal, megszűnik valami, eltemetjük, majd átnevezve használjuk tovább. Vége a 4P-nek, a reklámnak, a Porter elemzésnek, a hagyományos értékesítésnek, a tartalom előállításnak, a PR-nek, a marketingszemléletnek... meg ezer más dolognak. Holott csak egy kicst kellene megnézni, és látszana, hogy semmi ilyesmiről nincs szó. De hogy adnák el az új tanfolyamot a guruk, ha ugyanarról lenne szó?! Igen, változnak a szoftverek, néha a hangsúlyok is, meg kell a zsongás. De megvallom, szívesen ráborítanám az asztalt egy-egy ilyen ifjú titánra, hogy mi a franc az újdonság abban, amit én 10 éve csinálok, tanítok a nevén kívül? Miért szűnt volna meg a versenyelemzés attól, hogy te a versenyt egy másik eszközzel elemzed?! Majd megbékélek vele, de most még fáj. Ez számomra a nem értékteremtő innováció, a felesleges változás mintapéldája. Hívhatnánk dinamikus szómágiának, nem? Attól persze még a jó öreg bullshit marad...

_______________

Az expo amúgy jó volt. Meglepően minimális értékesítés volt, még azok se nyomultak akik konkrét termékről beszéltek, akik egy céges mesterkurzust tartottak, akik annyira jók vagy népszerűek voltak, hogy simán belefért volna: a szakmaiság volt az elsődleges, nem az eladás. Ezzel persze megveszik ugyanúgy (sőt jobban) az ügyfeleket.

A bejegyzés trackback címe:

https://marketikum.blog.hu/api/trackback/id/tr7812394327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása