Marketikum

Váratlan pozícionálás

Ittál már macskapisát?

2017. január 17. - Marketikum

Meglepő - vagy talán nem is annyira? - ha egy erősen versengő piacon valami nagyon eltér a megszokottól, a versenytársaktól. Ilyen ez a sör is.

img_20161208_115827_1.jpg

 

A termék maga a szokásos: kézműves sör, jó minőség, rendes alkoholtartalom, szokásos üveg. Ami megkülönbözteti a többitől: az a marketing. Ez a sör nem kerül csak úgy fel a boltok polcaira. Miért? Mert olyan nevek vannak az üvegeken, mint:

img_20161208_115859_1.jpg

  • Macskapisa
  • Vén hülye
  • Seggnyaló
  • Lusta disznó
  • Kutyahugya
  • Nagy pöcs
  • Sárga hó
  • Bullshit

 

OK, vicces neve van - de miért olyan nagy szó ez?

Hát azért, mert nem elég  vicces név, ahhoz hogy ez jó termék legyen a névhez kell igazítani az összes marketingeszközt. És ez már bizony  pozícionálás.  Ennek a sörnek nem csak vicces neve van, de másnak adják el, máshol, más áron, mint a "rendes" söröket. azért, mert a név kötelez meghatároz egy olyan kört, ami erre vevő lesz.

A vicceskedés ugyanis nem jön be mindenkinek. Ez nem az a kör, hogy az egyik vagy a másik sört választjuk (mert finom, olcsó, jól habzik), itt  vevők legnagyobb része a neve miatt veszi meg ezt a sört (nem meglepő talán, de feltétlen kiemelendő - nem a sör a fontos), 

img_20161208_115904_1.jpg

A képek a karácsonyi vásáron készültek Manchesterben - szinte senki nem vásárolt itt - pedig voltak direkt karácsonyi feliratos sörök is (12 féle!). Mondjuk éppen olyan időszakban voltunk, amikor sok kisgyerekes anyuka, nyugdíjas, szóval csupa konszolidált, rendes ember volt a vásárban. Lehet más időpontban lett volna olyan, aki vicces ajándékot vesz - ez most nem az volt. Így nyugisan el tudtm beszélgetni a sráccal, aki a főzdében dolgozik.

Elmondta, hogy ezt a márkát (igen, ez egy márka, akkor is az, ha nincs klasszikus márkanév vagy logo az üvegen) nem nagyon árulják együtt más sörrel. Van, hogy két árusítóhellyel vannak jelen. És van, ahová ezt ki se viszik, mert bizonyos helyeken ez nem fogyna. A boltokkal is így van: van aki ebből a sörből nem rendel, pedig más sörük van a polcon. Mert ez másnak szól.

És persze az ára sem ugyanaz. Ebből nem vesznek sokat, elsősorban nem ivásra veszik, hanem ajándékba. Ezért lehet prémiumot kérni: én is vettem párat a Bullshitből a közelgő prezentációkra a vicc kedvéért és hajlandó voltam perkálni a névért. Sajnos nem tudta a srác, mi volt a kalkuláció, hogyan adtak árat a teméknek, de úgy emlékezett hogy először olcsóbb volt. (Valószínű "élesben csinálták a piackutatást" - ez azt jelenti, elsunnyogták - elsőre egy kalkulált, de nem tesztelt árral érkeztek, amit a piac korrigált, majd validált).

Ha kommunikálni kell, honlapot csinálni, közösségi marketinget futtatni vagy akár csak a vásárló profilját felrajzolni - mind eltérő lenne a többi terméktől. Ez a pozícionálás: minden eszközben érezhetően, mindenre kiterjedően. Akinek meg nem tetszik az kapjon be egy Nagy pöcsöt.

A bejegyzés trackback címe:

https://marketikum.blog.hu/api/trackback/id/tr7612089235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása