Marketikum

Az online megöli a marketinget

2014. május 24. - Marketikum

Nem, nem az online marketing a hagyományost, hanem az online világ a marketinget.

A marketingtudás helyett mindenféle más tudások lépnek előre - ma már aki ért a keresőmotorokhoz vagy a közösségi oldalakhoz az is bátran online marketingesnek hívja magát, aki jó az Adwordsben az is marketingtanácsadást vállal, aki ügyesen ír szöveget az marketingstratégiát kezd ajánlani azonnal. Jó esetben volt egy marketingkurzusa a főiskolán, még jobb esetben önállóan utánaolvas, és érdekli mi az a marketing - de a marketing tényleges ismerete egyre inkább háttérbe kerül sok "marketinges" fegyvertárában.

Némelyek még büszkék is erre. Azt mondják, hogy a marketing nem működik (mert ez online, mert ez kisvállalkozás, mert ez... - de még csak véletlenül sem az, hogy mert ők nem tudják működtetni vagy nem ismerik eléggé). a világ változik - a marketing is vele, de hogy ne működne? Csak tudni kell, mi mire való. Mások elővesznek jól hangzó marketinges kifejezéseket és azokat pufogtatják: célcsoport, szegmentáció és pozícionálás - plusz a kommunikáció legizgalmasabb kifejezései a gerilla marketingtől a WOM-ig. Néha nem is használják rosszul - csak nem tudják elég hatékonyan a gyakorlatba ültetni. Az eredmény pedig nem látszik azonnal, az elszalasztott lehetőség értéke nehezen kifejezhető. 

Na persze ez is egy környezeti változás, a marketingeseknek pedig számolniuk kell a világot átalakító trendekkel. Talán hosszabb távon könnyebb kiemelkedni, ha valódi tudás van a kezedben (vannak erre is jó példák szerencsére) - de addig is nehezebb megértetni az ügyfelekkel, miért kell elemezni, gondolkodni mielőtt a "tutibiztos varázsszavakat", a "vevőmágnes varázsütést" vagy az "automatikus vevőduplázót" eláruljuk nekik. Nehezebb megértetni, hogy az esetek többségében nem a honlappal van a baj, vagy a kulcsszavakkal, nem is a közösséggel, hanem csupán az ajánlat nem olyan vonzó, mint a tulajdonos hiszi.

Hosszabb távon itt is ki fog alakulni a munkamegosztás, a nem marketingesek visszamennek nem marketingesnek. Remélem. Ehhez nekünk marketingeseknek is meg kell tanulnunk a maguk leckéit az online világról és ki kell találnunk a helyünket az új rendszerben. Mert közben (amíg az online világ öli azt) a marketing fontossága nem csökken.

A bejegyzés trackback címe:

https://marketikum.blog.hu/api/trackback/id/tr826201951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása