Marketikum

Feltételezések és innováció

Borból jó a vödrös?!

2017. január 12. - Marketikum

Nemrég volt szó arról, hogy a feltételezések szerepe a marketingtervezésben, ezért most mutatnék egy példát. Engem meglepett az alábbi termék, valószínűleg nem én vagyok az egyetlen. Mégis, a termék a polcon van, egy nem is kis áruházban (ami azt jelenti, hogy nem keveset érhet az a polc). Erről van szó:

img_20161217_111705_1.jpg

Igen jól látod: csináld meg saját borodat és egy zacskónyi koncentrátum.

img_20161217_111649_1.jpg

Van sör i: ugyanez a kiszerelés, láthatóan azonos a termék, a kiegézítők is azonosak hozzá: csinálj sört otthon, a konyhádban, saját ízlésed szerint.

Pontosan le van írva mi kell bele, ki van találva a folyamat, ami nem is egyszerű: nem csak annyi, hogy tegyél bele vizet. Meg kell venni az indulókészletet, vödrök, szűrők vagy mik, de ki igazán igényes saját üvegeket vehet direkt erre kitalált dugókkal (nehogy már  használt kólásüvegbe töltsd vissza, a kis piro kupakkal, az iszonyt gagyi lenne).

Az elkészítés persze így is csak egy óra, a borból 30 üvegnyi (!!!) a sörből 40 pint (majdnem 19 liter) jön ki. Kicsit alakíthatod a saját ízlésed szerint, bár az alapanyag ugye egyform, mindenkinek.

A sör készítéséhez nem értek, de a bort már láttam hogy készítik, nagyapámnak saját bora volt sok éven át (jó ahhoz se értek, de láttam hogy van a szőlő fázis, amit aztánnémi munkával és idővel átalakítanak borrá nagy hordókban). felteszem már elég régóta megvehető a sör is, a bor is, de aki akarja, az saját magának is meg tudja csinálni a megfelelő növények segítségével. Szóval mi ebben az érdekes? Miért olyan nagy dolog, hogy valaki tud otthon is bort csinálni? 

 Nekem azért volt meglepő, mert más a modell, mint amit megszoktunk. Azt hittem csak kétféle módon lehet borhoz jutni: van szőlő, és abból a hagyományos módon elkészítve, vagy mástól megvásárolva. Vagyis az én feltételezésem az volt a piacról, hogy (1) aki készíteni akarja a bort, az a hagyományos módon a szőlőtől indulna, (2) aki nem akar szőlőt, az készen veszi a bort, nem akarja készíteni sem. De aki ezt kitalálta, az felrúgta ezt lés azt mondta, hogy ha lenne egy egyszerű módszer, ami nem jár annyi munkával (kosszal, időráfordítással?), akkor lenne aki ezt választaná.

Nem olcsó, de lehet szórakozni, hozzáadhatod a jól végzett munka örömét (Ikea-effektus) és lesz saját borod (söröd, cider-ed).Nyilván az ötleteket validálni kell (piackutatás), ki kell dolgozni a végleges terméket (további piackutatás), megtalálni a célcsoportját és a poyícióját (még további piackutatás), és érdemes persze szólni a marketingesnek, hogy segítsen piacra vinni a terméket. De a marketing rengeteg lehetőséget ad az innovációra, és ennek legfontosabb kiindulópontja a feltételezésekben van.

 

img_20161217_111656_1.jpg

img_20161217_111711_1.jpg

img_20161217_111946_1.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://marketikum.blog.hu/api/trackback/id/tr9112089115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása