Marketikum

Utolsó kommentek:

kvadrillio 2017.11.09. 07:40:59

MNT PL EZ IS ITT..
"""Orbán Viktor
kedden

Száz éve történt a nagy októberi szocialista forradalom, ami nem volt se nagy, se októberi, se forradalom. Egy külföldről pénzelt kis novemberi államcsíny volt // The great October socialist revolution took place a hundred years ago. It was in fact neither great, nor in October, nor a revolution, but a minor November coup financed from abroad."""

JAHHHHH,...kb mint az 56-os október 23-aíííííí...:O))))))))))))))

Bejegyzés: A marketing legnagyobb hazugsága

Karikirály · http://websztronauta.tumblr.com 2017.11.01. 19:18:58

Köszi a bejegyzést, abszolút egyetértek!

Ez a munkakör pont az, ami nem volt 10 éve :) és véleményem szerint 10 év múlva se lesz már... Az a.i. pont azokat a specialisták munkáját fogja tudni intézni, ami nem a marketinges dolga (pl programmatic, chatbotok) - de ez egy másik poszt :)
Tehát a stratégia megalkotása, ami átfogóan offline és online kell tervezni, mind a marketing feladata, és ehhez ismernie kell az online lehetőségeket, trendeket.(természetesen nagyobb cégeknél,multiknál a két munkakör elkülönülhet) De amúgy téves a KIVITELEZŐKET online marketingesnek hívni, amikor valaki ppc specialista, vagy social media mngr, seo szaki stb. A stratégiára meg ott a brief :)
Üdv Karcsi

Bejegyzés: Online marketing - 2017

O.Ádám 2017.01.03. 12:51:07

A pálinka „3. helye” leginkább a Nielsen hibás kategorizálásából következik. A valóságban igen nehéz elképzelni, hogy a (kereskedelmi) pálinka részesedése elérné a vodkáénak a felét. Amikor a 2011-es jövedéki törvény után a pálinka a korábbi „első helyről” hirtelen a „harmadik helyre esett vissza”, akkor derült ki a hírekből, hogy ennek valódi oka a Nielsen által „pálinkaként” besorolt kommersz szeszesitalok átkeresztelése volt „ízesített vodkára”, tehát a Nielsen különféle gyümölcsízű (és indirekt módon pálinkaként népszerűsített) röviditalokat sorol a „pálinka” kategóriába, melynek feltehetően most is csak kisebb részét teszi ki a tényleges pálinka.

Másrészt, a pálinkatrendeket igen nehéz értelmezni a termékek elemzése nélkül. „A fiatalok hajlamosabbak az olcsóság és az alacsony minőség közé egyenlőségjelet tenni” – amiben a pálinka esetén teljesen igazuk is van. 10e Ft/literes bolti ár alatt gyakorlatilag felesleges kidobni a pénzt pálinkára, mert a jelen kínálatban itt szinte csak ihatatlan és/vagy túlárazott tételeket találunk. 10-12e Ft/literes kategóriában kezdődnek azok a pálinkák, amik színvonalban és ár/érték arányban egyaránt elfogadhatóan teljesítenek, de ennyiért is jó eséllyel lehet középszerű, túlárazott tételeket választani. Emiatt a pálinka esetén valóban előnyösebb a márkahűség, mint újabb és újabb főzdéktől venni a zsákbamacskákat.

A házi és kereskedelmi pálinka konkurenciájáról azt is fontos tudni, hogy a pálinkáknak nemcsak a minősége, hanem a stílusa is változatos (kellene, hogy legyen). A kereskedelmi főzdéknek sajnos csak egy nagyon kis része hajlandó olyan jellegű pálinkát főzni, amilyen egy minőségi házipálinka – tehát a jó házipálinkának ritka az azonos jellegű kereskedelmi alternatívája. (Legalábbis Magyarországon, mert pl. a cseh és francia főzdék sokkal nyitottabbak a „klasszikus” stílusú gyümölcspárlatokra.) Így a kínálat bővülése részben látszólagos, mert jórészt egy kaptafára készült pálinkák teszik ki.

Persze itt egy (újjá-) születő, nagyjából 10-15 éves kategória gyerekbetegségeiről beszélünk, hiszen a prémium pálinka hagyományát gyakorlatilag a nulláról kezdték újra az ezredfordulón.

Bejegyzés: Egy jó pálinka, valaki?

Máté Kopornyik 2016.12.05. 07:25:58

Úr istenem ez tök szuper! A kép tök vicces

Bejegyzés: Egy jó pálinka, valaki?

errrrrrrrrr 2016.11.09. 21:03:48

@Marketikum: szar biza' es man az oktatasban sem bizhat az ember. tragedia

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

Marketikum · http://marketikum21.hu/ 2016.11.09. 10:08:11

@errrrrrrrrr: Nem, mi ilyet sosem. Jó, mondjuk nem kunszt, kiscégeknek (KKV) dolgozva nem elkövetni a multikra jellemzö dolgokat, de elég sokan vannak, akik multiknál sem teszik meg. Szar világ lehet, amiben élsz, ha csak ezt látod belöle. De akkor azt is tudnod kell, hogy ez nem marketinges jelenség. Szóval ne keverd ide, kár lenne ebbe belemenni.

Ami a témát illeti: nem temettem az oktatást. Egy rossz gyakorlatról írtam, kritikusan.

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

errrrrrrrrr 2016.11.08. 21:00:29

micsoda gumicsont. egy tanar es a diakok akcioja miatt temetni az oktatast, meggyalazva erezni a marketinget es a marketingeseket... az ugyfelnek visszaadni, versenytarsat gvh-nal feldobni, araknak alavagni, multibol az ugynoksegen keresztul lovet kivenni... ja, te es ti ilyet nyilvan sosem, mi?

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.08. 10:01:48

@Marketikum: első randi... te mész el, de eladni próbálod magad, nem adni.

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.08. 10:00:27

@Marketikum: a "vizet iszom..."-ra célzol? Attól már nyugtatóért nyúlok. ;)
Ha sokan látják, hogy most 5000Ft-tal olcsóbb egy laptop, akkor érzékelhetően több fogy belőle. Biztosan mindenkinek arra van szüksége hirtelen. Vagy... az említett gyógyszer reklámok. Amikor rábeszélik az embert, hogy szedjen minden szart, mert megelőzHETI a ...t. (... helyére bármi, reklámokban előforduló bajt gondolhatsz)
Csak és csak most akciós áruk... és még sorolhatnám.
Vajon kiknek köszönhető, ha nem a marketing részlegeknek, hogy bár műszaki téren fejlődik a világ, a kütyük évről évre rosszabb minőségűek? Nézz meg egy tíz éve gyártott laptopot (*) és hasonlítsd össze egy ma kapható, azonos kategóriájúval! A maiak hihetetlenül gagyik :(
Vagy ha tudod, milyen volt húsz éve egy vonat/busz/villamos és összehasonlítod a mostanival: igaz, a mostani gyorsabb, légkondival szerelt, épp csak ülni rajtuk k. kényelmetlen, állva utazni még rosszabb stb.

* = fél évig kerestem laptopot, mire feladtam. Egyszerűen nincs olyan, amit elfogadhatónak tartanék. :(

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

Marketikum · http://marketikum21.hu/ 2016.11.08. 09:25:56

@Hóhér az utolsó barátod: Ha el tudod vele hitetni, akkor szüksége van rá. Tudom, hogy ha sokat látod a tévében a fejfájáscsillapító reklámot, akkor megfájdul a fejed, de ez nem általános. Ha azt mondom, most a reptéri fuvar olcsóbb, akkor elmégy a reptérre, holott nem is akartál? Ugye nem. Az emberek nem komplett hülyék, kár annak beállítani. Te mit vettél a reklámok miatt a múlt héten?

Az meg, hogy az elsö randi hazugság - hát embere válogatja. Én magam szoktam elmenni, és nem hazudok. Még azt is elmondom, hogy markertinges vagyok - holott bármikor jöhet egy olyan bigott, marketinget nem ismerö, de utáló vélemény, mint a tiéd. :)

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.07. 10:26:07

@Marketikum: én már kiöregedtem a randizásból. És hát az első néhány randi bizony hazugság. Sajnos amiről beszélsz, az mindig tömény hazugság. Hazugság az is, ha elhiteted a vásárlóval, hogy kell neki valami, amire egyébként nincs szüksége.

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

Marketikum · http://marketikum21.hu/ 2016.11.07. 10:15:47

@Ala-ud-din (Servicio de Inteligencia): Alapból a marketing tanácsadóként vesz részt a termékfejlesztésben - de igazad van, ez a kétféle megközelítés van. Ez arra volt reakció, hogy "szemetet ad el" - nos minden cég a saját termékét adja el, ezekben a cégekben meg van cégvezetö, könyvelö, valaki, aki a gyártást végzi, raktáros stb. Ha a termék szemét, akkor mindenkinek az, nem csak a marketingesnek. Szóval csak annyit akartam ezzel, hogy a marketinges helye a folyamatban nem kiemelt annyira, hogy ö legyen felelös a tarsadalmi problémáktól a világ összes igazságtalanságáért és bajáért.

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

Marketikum · http://marketikum21.hu/ 2016.11.07. 10:11:18

@Hóhér az utolsó barátod: A szépen felöltöztetni nem jelent mást, mint azt, hogy szépen felöltöztetni. Nem kell hazudni hozzá. van aki ezt teszi, de az nem marketing.
Te hogy mégy egy elsö randira? Mit csinálsz? Szakadt melegítö van rajtad, mert néha ezt fogja látni a partnered és fingasz és böfögsz, hogy lássa az öszinte igazságot? Az, hogy a pozitív oldalát mutatod be valaminek, az nem hazugság. Az meg, hogy mindenki hazudik, az kb. a minden nö kurva, minden pasi szemét kategória.
(Ami az árat illeti: az egyik szakember pont a marketinges, akinek meg kell határoznia.)

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

Ala-ud-din (Servicio de Inteligencia) 2016.11.06. 09:59:37

@Marketikum: "A termékek pedig azok, amiket a vállalkozások előállítanak, a pék kiflije, a kávézó kávéi, a nyelviskola oktatása, az ingatlanos lakásai, csavarok és alkatrészek más vállalkozásoknak, kertkapuk, mobilapplikációk, pénzügyi tanácsok, számlázószoftverek, webáruházak, kölcsönautók, miegymás. " Ezt hívják gyártás alapú marketingnek, azaz azt próbálom eladni, amit előállítok, vagy eszi a vevő vagy nem, mert tőlem úgysem kap mást. De van egy másik, piac központúbb marketing is, amely azt mondja ki, hogy nézzük meg mi az amit a piac meg szeretne kapni és azt próbáljuk meg előállítani neki.

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

Ala-ud-din (Servicio de Inteligencia) 2016.11.06. 09:56:34

@Hóhér az utolsó barátod: Neked is szól. Amit kifogásolsz, az nem marketing, hanem reklám. A kettő nem ugyanaz. Attól persze még ebből (azaz a reklámból) is lehet jó és rossz. Én a reklámok zömét ha hallom vagy látom is, automatikusan eleresztem a fülem mellett. Ugyanis nem kötelező meghallgatni, megfogadni vagy felülni neki pedig végképp nem. Az elmúlt 2 évtizedben nem emlékszem olyan termékre amit reklám hatására vettem volna meg. De ettől még lehet tisztességes, és jó reklámot is csinálni, csak ez a kevésbé gyakori az utóbbi időben. Sajnos.

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

Ala-ud-din (Servicio de Inteligencia) 2016.11.06. 09:52:27

@Marketikum: "A marketing arról szól, hogy hatékonyan megismertesse a fogyasztókkal a terméket, szépen "felöltöztesse", bemutassa az előnyeit, a vásárlást ösztönözze." Nem. Még ez sem pontos. Amit itt felsoroltál, azt úgy hívják, hogy marketing kommunikáció, azaz reklám. A marketing ennél sokkal de sokkal több, ahogy már írtam, az a négy "P", azaz product, price, placement és promotion. Az utóbbinak, a promotionnak egy része a reklám. De csak egy része. A marketingnek ezen kívül köze van a termékhez, a piac szegmentáláshoz, a termék pozicionálásához, a célcsoport meghatározásához, a makro és mikroökonómiai elemzéshez, a SWOT mátrixhoz, a marketing stratégia kialakításához, a taktika meghatározásához ( a stratégia ismeretében, mert a kettő nem ugyanaz), stb. stb. A teljesség igénye nélkül. Ahhoz, hogy az 50 ezer like-ot megkapják, ezeket kellett volna felmérni, végig gondolni és megoldani. Ez az ami elmaradt. De miután a pénzügyi és számviteli kar diákjairól van szó, ezért tulajdonképpen nem is kell érteniük a marketinghez, elég ha tudják, hogy kb. milyen tevékenységre adnak ki pénzt, mikor a marketing költségvetést elébük teszik. Ahhoz pedig ennyi tudás is elég.

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.06. 07:55:50

@Marketikum: mielőtt valaki félreértené a dolgot, egy szóval sem mondtam, hogy a marketinges dolga az ár meghatározása. Ne is szóljon bele, arra vannak megfelelő gazdasági szakemberek (legalábbis voltak, amikor ilyesmit tanítottak nekem). Pusztán arról van szó, hogy a marketinges feladata elhitetni a vevőkkel, hogy megéri megvenni az adott hulladékot.
Legalábbis egyéb célt nem sikerült felfedeznem a marketing munkájában.

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.06. 07:49:44

@Marketikum: "szépen felöltöztesse" = a potenciális vevő pofájába hazudjon. És ugye ezt lehet tapasztalni minden nap, valahányszor meglátsz/meghallasz egy reklámot.
Sajnos volt szerencsém belülről is látni, hogy működik a marketing gépezet. :(

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.06. 07:46:20

@Marketikum: valami mégis van benne, mert lépten, nyomon ezzel foglalkozó posztokat látok.

Bejegyzés: Csalással és lájkokkal a diplomáért
süti beállítások módosítása