Marketikum

A tartalom a király

2014. május 31. - Marketikum

Várjunk csak - nem a vevő? A marketingkönyvekben mindig az van, hogy a vevő a király. Változott volna a marketing? Nos nem, a marketing továbbra is a vevőkre fókuszál, vagyis a fenti szlogen csak az egyes eszközök versenyében kiemelkedően divatos eszközt emeli, nem írja át a marketing lényegét.

A tartalom a király. Ez most a sláger. Ezt hallani mindenfelé: amint a ma marketingesei újra felfedezik, hogy a vevő nem csak megoldásokat akar és nem csak a vásárlás a célja, hanem érdeklődik is dolgok iránt. A modern marketingben eltávolodott egymástól a vevő és a vállalkozás (online környezet, multinacionális cégek, koncentrált piacok). Érdekes módon éppen ez a környezet hívta életre újra azt, ami korábban természetes volt: ne csak eladni akarjunk a vevőknek, hanem beszélni is akarjunk velük. 

Online tartalom - ez hangzik mindenfelől. Legyen blog, írjunk a szakmáról. Szedjük össze a közösségnek fontos eseményeket, embereket, információkat. Posztoljunk a Facebook-on naponta, sőt naponta kétszer-háromszor. Van hely, van közösség: adjunk nekik tartalmat. Írjunk érdekeset, támadjunk hasznos szövegekkel, nyerjük meg a vásárlót is, ne csak a like-okat. Néhány vállalkozás ebből jól megél - de sokaknak csak a frusztráció marad. A kis cégeknél nincs igazán erőforrás erre. Sem ember, sem idő, sem energia. A nagyoknál még nem ez a fókusz, ott ahogy látom sokkal jobban hisznek a kampányokra költött pénz erejében, mint a folyamatos és érdemi kommunikációban. De akkor mégis: kinek jó?

Egy biztos: nem mindent elsöprő szuper-eszköz. nem váltja ki a jó árképzést, a jó terméket, az üzenetet. Jól hangzik, nagyon erős is lehet (csak jó példákat kell választani) - de véleményünk szerint inkább a vállalkozások egy kis csoportjának való csak. Ahol tényleg kialakul a közösség: az emberek azonos érdeklődési körrel, azonos értékrenddel rendelkeznek. Nem elég szeretniük a terméket - arra alapozva még nem lehet tartalmat adni. Miért érdekelne a legközelebbi padlizsánaratás, vagy a padlizsánról szóló hírek - pusztán azért mert szeretem a padlizsánt?! Amikor a célközönség egy szűk kör, akik azonos érdeklődésűek, vagy azonos problémáik vannak: akkor jól jöhet. Akiket összekapcsol az azonos időtöltés, életstílus vagy probléma. Amikor egy ilyen közösség nincs jól kiszolgálva tartalommal, akkor felvállalhatjuk a "központ" szerepet - de általában túl sok energia, túl sok befektetés, relatíve kis eredménnyel,

Feltehetjük azt a kérdést is: van-e mondanivalód? Sok vállalkozásnak nincs. És ez nem is baj, ők nem ezért jöttek létre. Ha nem akarod megváltoztatni a világot, ha nincs történeted, amit elmesélj, ha nem érzed a közösséget a vevővel, akkor inkább ne erőlködj. Kínos lesz. Szakmai blogot csak akkor csinálj például, ha
- tudsz és akarsz valamit mondani a szakmáról
- tényleg érdekel a szakma
- és a szakmai jártasságodat akarod eladni. 

Más kérdés viszont a rólunk szóló információ, a termékek, szolgáltatások leírása, a honlap részletezettsége. A honlap kialakításánál legyen tartalom. A megoldás mellett a probléma összetevői és a megoldás következményei is érdekelhetik a vevőt - például egy orvosi segédeszköznél a betegség kialakulása, tünetei is érdekesek, nem csak az, hogy "ez majd elmulasztja". Esetleg az is, hogyan éri el azt a hatást, hogy elmúlik a probléma. Itt nem a folyamatosság és az aktualitás az érdekes, hanem, hogy mindent el lehessen olvasni. Van ugyanis olyan szegmense az embereknek, akiket a kognitív részük vezérel, információt akarnak, elolvasni-megtudni-megérteni  mindent. Maslow követői is kiegészítették a piramist, nekünk sem árt tehát ha tudjuk: a részletek fontosak. A tartalom tehát tényleg király. 

A bejegyzés trackback címe:

https://marketikum.blog.hu/api/trackback/id/tr116212921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása