Marketikum

Z generációs fiatalok és a tartalomelőállítás

2016. október 24. - Marketikum

Ha már annyit pofáztunk arról, hogy a gyakorlat mennyit tanulhatna az elméleti kutatások megismerésével és hogy a marketingoktatóknak mennyire fontos lenne szorosabbra építeniük a kapcsolódásaikat a kutatásokban is a gyakorlati marketingesekkel, úgy döntöttünk, hogy átrágjuk magunkat az Egyesültet a Marketing Oktatásáért és Kutatásáért (EMOK) 2016-os (XXII:) országos konferenciájának tanulmánykötetén.
Nem volt könnyű. Sokat szenvedtünk a sok tudományos (néha feleslegesen és ostobán tudományoskodó) írástól. Ugyanakkor nem volt haszontalan sem. Sőt, néha kifejezetten érdekes. Ez a tudás és ismeretanyag is fontos elem abban, hogy jó marketingesek legyünk és ismerjük a marketing minden területét. És összeszedtük az érdekesebb kutatásokat, amik izgalmasak lehetnek a nem-akadémiai marketingesek számára is. Szemelvények a marketingből, 2016 - fogyasszátok egészséggel.
A sorozat első része:

1. Z generációs fiatalok tartalomelőállítás szegmensei (Bernschütz Mária – Pethes Barbara

 generation-z-1024x721.jpg

A Z generáció nagyjából a ma 14-20 éveseket jelöli. A kutatók azt vizsgálták, hogy hogyan állítanak elő tartalmakat, milyen mintázatokat lehet elkülöníteni náluk. A kutatás online kérdőíven alapul.

A generációs kutatások azért fontosak, mert a közel azonos időben születettek viszonylag egységes, de a többi csoporttól eltérő módon találkoztak a média, az információtechnológia és a távközlés vívmányaival. "A generációhoz tartozást a történelmileg azonos korszakban földrajzilag adott helyen élés jelenti, és az, hogy azonos életkorú emberek hasonló értékeket, hitet vallanak, a kortársakkal pedig mintegy közösen élik meg önmagukat."A kutatás során sok szempont alapján vizsgálták a fiatalokat (saját tartalomkészítés, érdeklődés, kapcsolattartás, a tartalomelőállító eszközök kezelése stb:) és három csoportot különítettek el:

  • Az aktív tartalomelőállító csoport kisebbségben van a generáción belül, de nem kevesen vannak. Könnyen elboldogulnak az eszközökkel, élvezik és menőnek tartják a tartalomelőállítást, aktívan posztolnak és nem félnek tartalmat generálni. Érdeklődő, játékos, exhibicionista emberek. Menőnek tartják, nem tudnak ráunni a tartalomgenerálásra, hiszen szeretnek információt adni önmagukról.
  • Az outsiderek kb ugyanannyian voltak a kutatásban, és bár nem okoz gondot nekik a tartalom előállítására való eszközök használata - de a tartalomelőállítást inkább szükséges rossznak tartják, ami nem menő, de unalmas. Sem az információszerzés, sem az információátadás nem játszik elsődleges szerepet az életükben: nem posztolnak és nem is osztanak meg (ezért is kívülállók). Nem tartják érdemesnek tartalmakat előállítani. nem érdeklődők és nem is magamutogatók - a kutatók feltételezése szerint számukra az "információmegosztás (saját magáról) inkább félelmetes". Nem egyszerű szegmens marketingszempontból, azt gondolom!
  • A legtöbben a passzív befogadók vannak - talán nem meglepő. Érdeklődnek az információk iránt, inkább élnek online életet, élvezik az online tartalmakat - de nemigen állítanak elő saját tartalmat. (Vagyis inkább az aktívaktól átvett tartalmakat osztják tovább.)  Meglepő, de nem találják egyszerűnek és magától értetődőnek az eszközök működését sem, saját bevallásuk szerint inkább nehéz használni számukra! Minden valószínűség szerint ez a nagy elemszámú passzív csoport egyáltalán nem homogén.

A szegmensek közötti különbségek jelentősek, amíg az aktívak 62%-a oszt meg a Youtube-on videókat, addig ez az arány csak 25% a passzív befogadóknál - ők inkább a Facebook-ot használják. A kutatók szerint "nem érdemes csak az aktív felhasználókra összpontosítani, ha nagyobb tömeget szeretnénk elérni", viszont arra esetleg lehet építeni, hogy aktívvá válik akkor, ha magát is ki tudja fejezni a megosztásban. A célok függvényében érdemes ezt a csoportosítást felhasználni a marketingünkben.

Ez egy elég komoly alapkutatás. Érdemes lehet felvenni a kapcsolatot a kutatókkal annak, aki ezt a korosztályt akarja célozni.

Mivel az Az intrinzik és extrinzik motiváció és a technológiaelfogadás c. fejezetet nem szemléztem, ezért mindenkinek érdemes elolvasni az eredeti cikket is. :)
(A képet az IntelligentHQ-tól loptam. Ők mccrindle-t jelölték meg forrásnak.)

A bejegyzés trackback címe:

https://marketikum.blog.hu/api/trackback/id/tr711832793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása